torsdag 12 juli 2012

Allvetaren.

Igår fick jag återigen chansen att briljera med min fantastiska okunskap inom området geografi. Fick nämligen en förfrågan om vi hade något sardinskt vin. Jaha. Sardinskt? Betyder det att det passar bra ihop med sardiner? NEJE! SKOJAR bara... Gjorde en sökning on the computer och fann att Sardinien inte fanns. Underbart. Killen sa då att jag kunde söka på Italien och det var väl då det gick upp ett litet ljus för mig.. Ehum... Killen mumlade för sig själv och nämnde något om Sicilien, varpå jag säger "Aha! Ska jag söka på Sicilien?" Killen svarar "Nej, Sicilien är en ö, Sardinien är en annan.." Halloj. Vet väl att Sicilien är en ö för tusan. Summan av kardemumman är dock att man kan lära sig av sin okunskap. Numera vet jag alltså att även Sardinien är en ö som har något att göra med Italien. Perfekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar