söndag 1 juli 2012

Allmänt kaos.

Kan berätta att Ringstad fortsätter att leverera, blev för ett ögonblick orolig att jag hade inbillat mig alltsammans. Kommer kanske aldrig mer köpa jordgubbar från någon annan (eller i alla fall högst motvilligt), dessutom plockade killen i jordgubbsståndet fram mer jordgubbar när jag fick beslutsångest OCH önskade mig en trevlig dag. Sånt som smäller högt liksom. Önskade självklart honom detsamma.

Här hemma har vi nu levt i vad jag skulle vilja kalla för ett kreativt kaos en längre tid. Problemet är bara att ordet kreativt inte alls har något med detta att göra, kvarstår alltså ett kaos. För den som inte visste om det kan även den lugnaste och mest kontrollerade människa (något jag ofta inbillar mig att jag är) bli oerhört stressad av att leva i ett kaos. Ett stökigt inferno. Hur råder man bot på det? Jo, genom att bjuda hem någon och på så sätt tvingas panikstäda. Det finns också andra fördelar med att bjuda hem någon (förutom de uppenbara, såsom att man får sällskap och en möjlighet att utbyta tankar). En sådan fördel är att jag helt plötsligt tycker att det är ett nöje att ställa mig och diska DIREKT efter middagen. Hur ofta händer det när jag är ensam liksom? Poängen är i alla fall att jag nu icke längre lever i ett kaos. Eller ja, okej, lite kaosartat är det väl fortfarande, två månaders stök får man inte riktigt undan på en timme. Jag har dock något att skylla stöket på, nu när jag tänker efter. Det hela började när det hittades fukt i vår garderob. Skadan är nu återställd men hemmet har ändå inte riktigt återhämtat sig.

Vad mer? Om ni får för er att göra hemmagjord peeling på olja och socker (en dröm för känslig hud som min, har ju både acne, torr hud och flammighet), spara för i jösse namn inte härligheten i en gammal glasburk som en gång varit fylld med tacosås. Jag kan lova att halva den sköna feelingen av att pyssla om sitt fejs försvinner när det känns som om man gnider in sig med tacosås. Min nya plan är därför att spara min peeling i en burk där det varit jordgubbssylt. Fick jag välja mellan att smeta in ansiktet med tacosås eller jordgubbssylt skulle jag ju definitivt välja det senare...speciellt om sylten var gjord på ringstadgubbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar